Friday, August 19, 2005

Al om 8 uur vertrekken Rick en Katja voor een dubbele duik. Ze gaan naar plekken, waar ze nog nooit gedoken hebben, het Jane Sea freighter wreck en het Barcandera Reef. Het schijnt prachtig te zijn en ik benijd ze. Ik ben te bang om te duiken, maar oh, wat zou ik graag al dat onderwater moois dichterbij bekijken, dan met snorkelen!

Kai, Saskia en ik gaan als eerste naar de Butterfly Farm. Hier zijn we de afgelopen twee jaar ook geweest en het is er altijd een oase van rust met prachtige vlinders. Ik neem mijn macro lens mee en heb hopelijk een paar heel mooie vlinder closeups, want ze fladderen me wat af, die beestjes!

Het is snikheet bij de farm, dus terug bij het hotel doen we gauw ons zwempak aan. Ik doe mijn "zwemhandschoenen" aan (die het zwemmen zwaarder maken) en ga 45 minuten in zee zwemmen. Heerlijk, geen wallen of kanten, gewoon aan een stuk door zwemmen en onder me zie ik allerlei kleurige visjes. Veel leuker, dan in het zwembad!

We lunchen bij Linda's, een pannenkoekenrestaurant vlak bij het hotel en maken een reservering bij het nieuwe, ernaast gelegen restaurant Bingo's. Dit is een helemaal Nederlands restaurant en Rick ziet al uit naar zijn jenevertje.

Het is alweer drie uur als we terug aan het strand zijn, wat vliegt de tijd toch!! Kai, Katja, Saskia en ik gaan parasailen, terwijl Rick het allemaal filmt op de boot. Katja is de enige van ons, die het weleens gedaan heeft.

Kai en ik gaan samen omhoog en we vinden het fantastisch! Niet alleen hebben we mooi uitzicht over het eiland, maar we zien onder ons ook allemaal schildpadden aan de oppervlakte van het water zwemmen. Het duurt veel te kort naar onze smaak en is flink duur, dus een tweede keer zit er dit jaar niet in. Gelukkig hebben we nu al min of meer besloten, dat als de financieen het toelaten, we hier volgend jaar toch weer terug willen komen en kunnen we de kinderen dus met "volgend jaar weer" tevreden stellen.

We gaan een zonsondergang drankje drinken bij de Kokoa Bar. Hier zijn we al een paar keer geweest deze vakantie. Er komen veel Nederlanders en er speelt een leuk bandje. We raken aan de praat met twee duikers, waar Rick en Katja eerder vandaag mee hebben gedoken. Sommige mensen doen hier niets anders dan duiken! Het is erg gezellig en we blijven langer, dan we gedacht hadden, waardoor we wat laat zijn voor onze reservering bij Bingo's.

Maar ach, niet getreurd, onze tafel staat klaar en de serveerster grapt, dat het hier Aruba tijd is. Het eten is erg lekker, de kinderen krijgen zelfs bitterballen. Mike, een van de eigenaren, komt zich even voorstellen, ik had zijn naam op de Aruba forums op het internet gezien. Ik beloof hem het restaurant overal aan te prijzen, want dat verdient het ook helemaal. Dus bij deze!

1 Comments:

At 7:27 PM, Blogger Petra said...

Hoi Wendy,

Ik ben blij te lezen, dat ik niet de enige ben! Ik zou graag willen, maar die druk op de oren en de diepte, brr! Leuk, he, die inktvissen! We vinden er hier ook een heel stel. Eentje ervan heeft Rick ge-"Inkt" ;).

 

Post a Comment

<< Home